Company Logo

Imieniny obchodzą: Alicja, Marta, Alojz

Wycieczka na Warmię i Mazury

7-10.05.2015

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Torunia, miasta, które w 1997 roku zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedzanie zaczęliśmy na Bulwarze Filadelfijskim, tuż nad Wisłą. Dalej była Krzywa Wieża, kościół św. Jakuba, Dom Kopernika. Kolejne zabytki to przepiękny Rynek z zabytkowym Ratuszem, Dworem Artusa i Kamienicą pod Gwiazdą. Potem jeszcze spacer uliczkami Starego Miasta i ruiny zamku krzyżackiego. Na zakończenie wizyty, czego nie można było pominąć, zakupy słynnych toruńskich pierników. Późnym popołudniem ruszamy do Olsztyna, który przez następne trzy dni będzie naszą baza wypadową na Warmię i Mazury.

Następny dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, z którym ruszamy w trasę. Najpierw Olsztynek z przepięknym skansenem budownictwa ludowego i bardzo ciekawą hutą szkła artystycznego, gdzie na naszych oczach pracownicy huty wydmuchiwali wspaniałe dzieła sztuki. Następnie była Nidzica, z ciekawym zamkiem krzyżackim i pomnikiem Władysława Jagiełły. Na zakończenie dnia pola Grunwaldu, na których Polacy i Litwini stoczyli jedną z największych bitew średniowiecza, gromiąc zakon krzyżacki. Następnego dnia od samego rana ruszyliśmy do Dobrego Miasta, które leży nad rzeką Łyną. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Skansenu Miejskiego i Baszty Bocianiej. Następnie zwiedzamy gotycki kościół Najświętszego Zbawiciela i Wszystkich Świętych z XV wieczną rzeźbą Madonny. Potem jest Lidzbark Warmiński z potężnym zamkiem Biskupów Warmińskich, który również leży nad Łyną. Zwiedzamy też Podzamcze z wieżą bramną i basztą, kolegiatę św. Piotra i Pawła, Stare Miasto z pięknymi kamieniczkami i Wysoką Bramę. Kolejne ciekawe miejsce na naszej drodze to Stoczek Klasztorny, gdzie znajduje się sanktuarium maryjne z bazyliką Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny. W Stoczku Klasztornym więziony był Prymas Polski kardynał Stefan Wyszyński. Ze Stoczka jedziemy do nieodległego Reszla. Tutaj zwiedzamy kolejny na Warmii zamek biskupów, Kościół farny św. Piotra i Pawła, cerkiew pw. Przemienienia Pańskiego oraz mosty gotyckie z XIV wieku. Stąd jedziemy do Świętej Lipki. Znajduje się tutaj jedno z najbardziej znanych w Polsce sanktuariów maryjnych. Świętolipska bazylika pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny wraz z obejściem krużgankowym i klasztorem jest jednym z najważniejszych zabytków baroku w północnej Polsce.. Wieczorem wracamy do Olsztyna.

Ostatni dzień naszej wycieczki zaczynamy od zwiedzania Olsztyna. Miasto pełne zieleni, przez które przepływają trzy rzeki, a w granicach administracyjnych miasta leży 15 jezior.

Zwiedzanie rozpoczynamy od przyramkowego parku, gdzie znajduje się popiersie Mikołaja Kopernika z 1916 r. Parę fotek i ciekawe informacje o Koperniku i ruszamy na zamek Kapituły Warmińskiej. Mieści się tutaj Muzeum Warmii i Mazur. Po zwiedzeniu zamku i muzeum ruszamy na Stare Miasto. Tutaj Stary Ratusz i ciekawe kamienice przy rynku. Potem bazylika konkatedralna św. Jakuba, ulica Staromiejska z Wysoką Bramą i Nowy Ratusz. Na tym koniec zwiedzania Olsztyna. Ruszamy dalej. Przed nami Gietrzwałd z Bazyliką Narodzenia Najświętszej Marii Panny, słynącej z objawienia Matki Bożej.

Jest tu też Karczma Kaszubska, gdzie można zjeść regionalne potrawy.

Na zakończenie wycieczki zwiedzamy Ostródę, położoną nad pięknym Jeziorem Drwęckim. Spacerujemy nadjeziornym bulwarem, którym docieramy do XIV wiecznego zamku krzyżackiego, obecnie Dom Kultury. Dalej gotycki kościół św. Dominika Savio i nietypowy, bo trójkątny rynek, na którym stoi Fontanna Trzech Cesarzy. Potem już tylko długa podróż do Pleszewa.

Zapraszamy do Galerii zdjęć

Ryszard Borkiewicz

W obiektywie

Goście Online

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.

Shop 2
Shop!

Powered by Joomla!®. Developed by: Grounded Professional Theme  Valid XHTML and CSS.